close

Unconditionally
Written by Katy Perry, Lukasz Gottwald, Max Martin and Henry Walter

 

Oh no, did I get too close
噢不!我是否太靠近了?

Oh, did I almost see
噢!我是否就快要看見

What’s really on the inside
你內心真正的想法?

 

All your insecurities
你所有的不安

All the dirty laundry
你所有的不堪  (dirty laundry- Personal affairs that could cause embarrassment or distress if made public.  若公開會感到尷尬或痛苦的私事)

Never made me blink one time
我一次都沒閃躲  (blink-躲避)

 

(Chorus 副歌)

Unconditional
無條件的

Unconditionally
毫無條件

I will love you
我願愛你

Unconditionally
毫無條件

 

There is no fear now
現在,(我們)無所畏懼

Let go and just be free
放開束縛,隨心所欲吧

I will love you
我願愛你

Unconditionally
不帶任何條件

 

Come just as you are to me
堂堂正正的來我身邊吧!(來吧!就像你本屬於我一樣)

Don’t need apologies
毋須辯解    

Know that you are worthy
(你)要知道你是最棒的  (你是個很棒的人毋須解釋/道歉)

 

I’ll take your bad days with your good
我會帶著你的好,把你的不如意帶走
 (take-承受,承受你的不如意,我看到的譯文都翻這個意思:日子無論好壞我都會陪你度過 ,但這樣的話with應該要改用as吧--超疑惑)

Walk through the storm I would
我會走過風暴

I do it all because I love you
我會做一切的事,因為我愛你

I love you
我愛你

 

(Chorus)

 

So open up your heart and just let it begin
你就敞開心胸、從"心"出發吧! (放膽愛吧)

Open up your heart and just let it begin

Open up your heart and just let it begin

Open up your heart

 

Acceptance is the key to be
接受才是答案

To be truly free
才能真正的自由  (獲得自由的關鍵是接受,唯有接受才能自由)

Will you do the same for me
你願意接受我嗎?  (你會為我做一樣的事嗎?)

 

(Chorus)

 

I will love you

Unconditionally

I will love you

I will love you

Unconditionally

arrow
arrow
    文章標籤
    unconditionally 英翻中
    全站熱搜

    沼澤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()