close

[Royce Da 5'9"]
By the time you hear this I
ll probably already be outtie
當你聽這首歌時,我大概早已離開
I advance like going from toting iron to going from buying 4 or 5 of the homies to iron man outtie
我想先帶著武器(鋼鐵),再買朋友的四、五個鋼鐵人離開
My daddy told me slow down, boy, you goin to blow it
我老爸要我別著急,小子,你會把事情搞砸
And I ain
t gotta stop the beat a minute
但這節拍我連一分鐘都停不下來
To tell Shady I love him the same way that he did Dr Dre on the Chronic
告訴阿姆我有多愛他,他長期地幫助我,就像Dr Dre對他所做地一樣
Shady阿姆另一藝名、
  The Chronic
1992Dr Dre的第一張個人專輯名稱、
  
過去Dr Dre簽下阿姆,現在阿姆簽下Royce Da 5'9"
Tell him how real he is or high I am
告訴他,他是真的漢子,而我有多麼高興
Or how I would kill for him for him to know it
甚至為了讓他知道我的感激之情,我可以赴湯蹈火在所不辭
I cried many tears, my daddy got a bad back
我時常因為我爸的背不好而哭泣
So it
s only right that I right till he can march right into that post office and tell them to hang it up
所以直到他進去郵局跟他們說不幹了,我才感到放心
Now his career
s Lebrons jersey in 20 years
現在他的人生就像詹姆士的籃球生涯一樣順遂
LeBron Raymone James在一場對紐澤西籃網賽事取得41分,成為NBA史上單場比賽取得超過40分的最年輕球員,
他日後的戰績也成就非凡,大多數的人都猜測詹姆士的二十年,其實就是退休享清福)
I
ll stop when Im at the very top
當我在巔峰時自會停下腳步
You shitted on me on your way up
當你有點名氣就瞧不起我
It
s bout to be a scary drop
你一定會有報應(將會有可怕的墜跌發生)
Cause what goes up must come down
因為有起必有落
You going down on something you don
t wanna see like a hairy box
你會躲在女人的懷裡
(
你將會跌落在你不想看見的東西上,像是一個毛茸茸的箱子--兒童不宜)
Every hour, happy hour now
現今每一個小時,都是快樂的
Life is wacky now
如今的生活有點詭異
Used to have to eat the cat to get the pussy
過去必須吃掉壞貓,才能得到小貓
Now I
m just the cats meooww, now
現在,我就是隻大貓,喵~
Classic cow, always down for the catch weight like Pacquiao
經典的威嚇,不管多少次都會被無限量級選手Pacquiao打敗一樣
Manny Pacquiao菲律賓拳王,擁有世界七個不同量級拳王金腰帶的選手。)
Ya
ll are doomed
你們的氣數將盡
I remember when T-Pain ain
t wanna work with me
我還記得當時T-Pain不想跟我合作
My car starts itself, parks itself and autotunes
我的車現在是全自動的了
(
我的車可自行啟動、自動停車,還可以自動改變空燃比/供油量)
Cause now I
m in the Aston
因為這是台高檔車
(因為我正坐在Aston Martin的跑車裡)
Aston Martin生產賽車、跑車為名,標誌為一對翅膀,加上Aston Martin字樣)
I went from having my city locked up
我將我的過去拋開(我將我的城市上鎖並離開)
To getting treated like Kwame Kilpatrick
為了得到和 Kwame Kilpatrick 一樣的待遇
Kwame Kilpatrick 為底特律市長,
  
1.因為外遇緋聞與貪污而下台坐牢--受人唾棄-- Royce Da 5'9"自嘲?
  
2.底特律過去為汽車工業重鎮--有一部好車)

And now I
m fantastic
然而現在,我超了不起
Compared to a weed high
就像抽大麻一樣爽
And y
all niggs just gossiping like b*tches on a radio and TV
~你們這幫傢伙就在收音機和電視上,像個婊子一樣八卦吧
(nigg
nigga更有禮貌一點,常用於好朋友之間,類似dude)
p.s.想被揍的時候,就對黑人說nigga

See me, we fly
看看我,我們正在飛呢
Y
all buggin out like Wendy Williams staring at a bee-hive
你們全都抱頭鼠竄吧!就像Wendy Williams看到蜂窩的時候一樣
Wendy Williams脫口秀主持人,
  
碧昂絲的歌迷暱稱碧為Bee,歌迷則自稱bee hive;溫蒂曾爆料說碧要出新專輯--溫蒂跟蜂窩的關係還是個謎)
And how real is that
這一切是如此地真實
I remember signing my first deal and now I
m the second best I can deal with that
我還記得我第一次簽約的時候,而如今我可以名副其實地說,我是第二好的!
Now Bruno can show his ass, without the MTV awards gag
現在 Bruno來露一手,沒有 MTV 大獎裡的花招

(現在布魯諾也可來露他的屁屁;第18MTV電影大獎裡,安排了電影《G型教主》中飾演布魯諾同性戀角色的演員,身穿著天使裝在空中飛舞,結果不小心露著屁股栽在阿姆頭上,其為大獎設計的橋段)

 

[Bruno Mars]
You and I know what it
s like to be kept down
你和我都知道 被壓迫是什麼感覺
Forced to fight
被迫去戰鬥
But tonight we
re alright
但今晚我們都無恙
So hold up your light
所以舉起你的光芒
Let it shine
讓它閃耀
Cause this one
s for you and me, living out our dreams
We are right where we should be

Lift my arms out wide, I open my eyes
And now all I wanna see
Is a sky full of lighters
A sky full of lighters

arrow
arrow
    文章標籤
    阿姆 英翻中 中文歌詞
    全站熱搜

    沼澤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()